czwartek, 13 kwietnia 2017

Vivani Weisse Erdbeer Joghurt biała jogurtowa z truskawkami

Aż strach pomyśleć, ile zwlekałam z tą recenzją. Znaczy... no, nawet nie chce mi się liczyć. Zanim zjadłam te dwie kostki otrzymane od Agnieszki (dziękuję! <3), bardzo długo sobie u mnie poleżały, a zanim wzięłam się do pisania recenzji... Chyba padł jakiś rekord. Moja niechęć do białych czekolad ostatnio strasznie daje się we znaki i... właśnie fakt, że to biała działał tu najbardziej na niekorzyść czekolady - kto by pomyślał jeszcze jakieś dwa lata temu? To, że to czekolada z truskawkami (i to z jogurtem) za to... sprawiło, że jednak się za nią wzięłam. Dziwny jest ten świat.

Vivani Weisse Erdbeer Joghurt to biała czekolada jogurtowa z truskawkami, w której jogurt to 8 %, a truskawki 2 %.

Po rozchyleniu papierka poczułam mocny i świeży zapach (przypominam, że czekolada była otwarta dość długo), który był zaskakująco jogurtowy z truskawkowym akcentem i (no jednak nie obyło się bez tego) maślanej białej czekolady. Można jednak powiedzieć, że jogurt-truskawka i biała czekolada się zrównały.

Czekolada była tłusta, jak to biała, ale nie jakoś przesadnie i pełna miękkawych drobinek truskawek. Rozpuszczała się kremowo, w której to kremowości te drobinki jakoś zanikały. Szkoda, że je tak podrobili, bo i smak był taki "rozproszony".

Zachowując jednak właściwą kolejność, muszę napisać, że w pierwszej chwili (podobnie jak w zapachu), to jogurtowość mnie witała, jednak bardzo szybko opływała ją słodycz i maślany smak tłuszczu kakaowego. Po paru sekundach robiło się głównie białoczekoladowo, chociaż wciąż z  jogurtowo kwaskowatym motywem. Nadawał on rześkości tej maślanej tabliczce, ale nie w takim stopniu, jakbym sobie tego życzyła, bo z czasem nakręcał się też drugi smak typowy dla białych czekolad.

Mam tu na myśli słodycz. Może nie była przesadzona, ale według mnie za bardzo ingerowała w jogurtowość i niosła smaczek, obecny w całej tabliczce (znaczy się... w moim przypadku w kostce, ale pochodził z czekolady, nie z kawałków owoców), kojarzący mi się z różowiutkimi lizakami, gumami i cukierkami truskawkowymi. Nie było to silne, ale tak "cukierkowo" zalatywało, co wystarczyło, by mi nie pasować. Pod koniec, gdy truskawkowa drobnica bardziej się odsłaniała, robiło się bardziej truskawkowo w świeżo owocowy sposób.

Wraz z jogurtem truskawki uraczyły mnie nieco mocniejszym, rześkim kwaskiem i na sam koniec, ale wtedy też wzrosła słodycz. Cukrem nie jechało, ale kostka wystarczyła, by nie chcieć ruszyć więcej, by nie psuć tego dość niezłego efektu, bo mogło się zrobić słodko-nużąco przy większej ilości.

Żałuję, że nie zrezygnowali z części tłuszczu kakaowego na rzecz większej ilości jogurtu. Jakoś mi ten maślany smak po prostu nie pasuje do jogurtowo-owocowej czekolady. To samo z truskawkami... mogli dać ich więcej. I to większych kawałków, albo też i sproszkowane. Myślę, że jak na ten smak (biała truskawkowo-jogurtowa) jest niezła, ale jednak z niedociągnięciami, w którym największym niedociągnięciem jest za słaby tytułowy smak.


ocena: 7/10
kupiłam: dostałam
cena: -
kaloryczność: 565 kcal / 100 g
czy kupię znów: nie

Skład: masło kakaowe, cukier trzcinowy nierafinowany, odtłuszczone mleko w proszku, odtłuszczony jogurt w proszku (8%), śmietanka w proszku, serwatka w proszku, truskawki (2%), naturalny aromat truskawkowy

15 komentarzy:

  1. Zaczynasz podzielać moje uczucia do białych czekolad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynam? To złe słowo, bo mam to już od dawna. :P

      Usuń
  2. Ja byłam rozczarowana chyba tą czekoladą pamietasz co ci pisałam o niej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Od zawsze nie lubiłam białych czekolad:P Szczerze to i ta nie zachęca;) Ale ostatnio dzięki Tobie zasmakowałam w czekoladach Tesco Finest:) Pyszne i w dobrej cenie:) Dziękuję za recenzję tych czekolad:)
    Pozdrawiam Gwiazdeczka*

    OdpowiedzUsuń
  4. charlottemadness13 kwietnia 2017 20:40

    Ja nawet ostatnimi razy nie mam nawet ochoty na mleczne.Nie wiem, co się dzieje.o_O

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami tak jest, że człowiek wybiera coś, co zupełnie nie jest w jego smakach :P Ta jakoś mnie nie kusi, ale na pewno kiedyś spróbuję czekoladę tej marki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Markę polecam, ale raczej nie nadziewane i nie tę czekoladę. :P

      Usuń
  6. Nie jadłyśmy jej ale wierzymy, że większa ilość jogurtu wpłynęła by korzystniej na jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej jogurtu chyba może wpłynąć tylko korzystniej. :D

      Usuń
  7. Maślane i cukierkowo-lizakowe klimaty to dla mnie plusy, natomiast w całokształcie czekolada obchodzi mnie mniej więcej tyle, co zeszłoroczny śnieg :P

    PS Gdy Kinga pisze, że mogli dać więcej truskawek, wiedz, że coś się dzieje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie cierpię lizaków. Mnie też, a nawet jeszcze mniej niż śnieg (bo on obchodzi mnie w kontekście "oby w tym roku nie padało go tyle, co rok temu"), ale jak już dostałam tak tylko trochę... :P

      PS Właśnie ostatnio jestem bardzo pozytywnie nastawiona na truskawkowe smaki. ;) Chociaż i tak to świeżutkie, surowe owoce mają pierwszeństwo.

      Usuń
    2. Ja nie lubię lizaków ze względu na formę, ale smak jest ok - ani zły, ani dobry.

      Usuń
    3. Łe, już jak byłam dzieckiem wszystkie wydawały mi się prawie takie same i niedobre.

      Usuń

Moderacja włączona, żeby nie było problemów z weryfikacją obrazkową.