poniedziałek, 15 października 2018

Ursi Mon Dessert Double Coffee

Będąc w Auchan zauważyłam, że obecnie czekoladowe Grand Desserty Ehrmanna mają białe śmietanki. Ogólnie nie lubię bitej śmietanki, mogę ją jedynie tolerować, co w przypadku czekoladowego smaku jest bardziej możliwe. Biała to... no nie podchodzi mi. Dlatego czekoladowe Ursi wydało mi się atrakcyjne - śmietanka była czekoladowa. To mi zasugerowało, że to coś innego niż Ehrmann (ciągle się zastanawiałam, czy Ursi to np. nie ukryty Ehrmann dla Aldi). Kawowy Ehrmann niespecjalnie mi podszedł, ale że wśród takich produktach kawa to rzadkość, musiałam spróbować. Mimo że ostatnio doszłam do wniosku, że kawowe słodycze mi nie leżą, bo zawsze są za mało kawowe... Gdzie tu logika? Nie wykryto.

Ursi Mon Dessert Double Coffee to mleczny deser o smaku kawowym z bitą śmietanką o smaku kawy, produkowany dla Aldi.
Opakowanie zawiera 175 g.

Po otwarciu poczułam delikatny, przyjemnie słodki zapach. Było to pomieszanie mlecznej kawy, mleczno-śmietankowej toni i czegoś słodziutkiego jak jakieś nugato-toffi.

Proporcje deseru uważam za świetnie dobrane, bo wyrównane - obu warstw dali dużo, ale przy ich smaku nie miałam poczucia, że jedno zbytnio dominuje nad drugim.

Śmietanka oczywiście była tłusta, jednak w sposób charakterystyczny dla bitej śmietanki, przy czym zachowała też pewną lekkość napowietrzonego mousse'u.
Budyń był tak gęsty, że postawiona w nim łyżka stała. Nie miał w sobie nic ze śliskiego gluta; cieszył głładkością i pozbawiony był proszkowości. Jego tłustość wydała mi się pełnomleczna (a więc taka, jaka mi odpowiada - ta bardziej śmietankowa raczej mi przeszkadza).

W smaku śmietanka raczyła przede wszystkim "słodziuteńkością" śmietanki słodkiej w niemal toffi-orzechowym kontekście, ale i kawą. Prawda, że mleczną, ale i z sugestią goryczki.

Budyń również był bardzo słodki i niezaprzeczalnie kawowy. Oczami wyobraźni zobaczyłam niezłą kawę rozpuszczalną z ogromem wyrazistego mleka. Nie brakowało w niej nugatowo-orzechowych nut odpowiedzialnych za słodycz. Było mi za słodko, ale nie tylko cukrowo. To cała paleta cukrowo-karmelowych cappuccino. Po całej fali słodyczy, pojawiała się i gorzkawość kawy.

To naprawdę smaczny, acz bardzo przesłodzony deser. Kawę czuć wyraźnie, ale taką wkomponowaną w mnóstwo innych nutek - słodkich, ale przyjemnych. O ile normalnie obecnie nie wypiłabym mlecznej, a już na pewno słodzonej kawy, tak taki deser wydał mi się spoko.
Bardzo podobała mi się jego konsystencja.
Wydał mi się lepszy od Ehrmanna Double Coffee (choć wciąż się zastanawiam, czy to nie przypadkiem on produkuje te desery dla Aldi) - może równie słodki i kawusiowy, ale pozbawiony posmaku aromatu, który mi nie leżał. A może Mon Dessert był po prostu słodszy, co zamaskowało ten posmak?


ocena: 7/10
kupiłam: Aldi
cena: nie pamiętam
kaloryczność: 115 kcal / 100 g; kubeczek 175g - 201 kcal
czy kupię znów: nie

Skład: mleko odtłuszczone, śmietanka 20%, serwatka, cukier, skrobia modyfikowana, ekstrakt z kawy 0,3%, syrop cukru skarmelizowanego, karmel (syrop glukozowy, cukier, masło, woda, śmietanka, sól), kakao w proszku, syrop glukozowo-fruktorozwy, substancje zagęszczające: karagen, guma guar; żelatyna, aromat, emulgator E472b, sól, azot

3 komentarze:

  1. Nie odebrałam go jako przesadnie słodkiego, ale nasze poziomy akceptowalności słodyczy... wiadomo. Podczas wakacyjnych powtórek to kawa zapracowała na serduszko przy nazwie w pamiętniku.

    PS Kiedy u Cię waniliowy? O ile w ogóle, bo on ma śmietankową śmietankę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytając nasze blogi i porównując, osoba trzecia chyba łatwo może wywnioskować, co woli. Bo gdyby wolała ziemię i zgniliznę, zobaczyła u Ciebie, że coś jest fu, a u mnie mniam... To wiadomo. Jak myślisz Czy raczej mieszamy w głowach? (Jak ktoś nie umie wywnioskować, nie ma swojego zdania, dobrze mu tak, haha). :D

      Waniliowego nie jadłam i nie mam zamiaru, bo w ogóle nie jest w moim stylu.

      Usuń
    2. I to jest zajebiste, że czytelnik może znaleźć nowe i odpowiadające jego gustowi słodycze (a jednocześnie uniknąć niedobrych) dzięki temu, że uzna, iż bardziej identyfikuje się z Tobą lub ze mną.

      Usuń

Moderacja włączona, żeby nie było problemów z weryfikacją obrazkową.