czwartek, 29 czerwca 2017

Zotter Mango PREDA mleczna 40 % z mango

Zamawiając tę czekoladę czułam, że nie dorówna pysznej Mango and Mace, która oprócz smakowitości mango kryła w sobie cudowną goryczkę korzenia maca i ciemnej czekolady, a poczytawszy o niej trochę opinii tylko się w tym przekonaniu utwierdziłam. Mimo to postanowiłam i tak ją kupić, chociażby ze wzgląd na to, że podjęłam się utopijnego wyzwania spróbowania wszystkich Zotterów i bardzo lubię mango, które w czekoladach jest rzadko spotykanym dodatkiem.
Nie miałam pojęcia "czym różnią mango PREDA od zwykłych", ale jako realistka (no dobra, w najbardziej optymistycznym przypadku, pesymistyczna realistka) wiedziałam, że nie mam co liczyć na to, że się dowiem dzięki samej czekoladzie, więc przeszukałam internet. PREDA to działająca od 40 lat fundacja walcząca o prawa dzieci i ratująca je na Filipinach. Od PREDA właśnie Zotter zakupił owoce będące tytułowym składnikiem tejże tabliczki.


Zotter Mango PREDA to czekolada mleczna o zawartości 40 % kakao z nadzieniem mango, stworzonym z owoców mango, mango-jogurtowej czekolady Labooko fruit Mango Lassi i nugatu z orzechów nerkowca z cytryną i szczyptą chili.

Po rozchyleniu papierka zobaczyłam, jak zwykle w przypadku mlecznych Zotterów, nieco rudawą tabliczkę oraz poczułam smakowity zapach słodkiej, uroczej czekolady. Miała karmelowo-orzechową nutkę, ale oprócz tego, wydobywał się z niej akcent nerkowców i owoców, które nasiliły się po przełamaniu. Wtedy jednak to głównie mango skupiało na sobie uwagę.

Warstwa czekolady była tłusto kremowa, przez co rozpuszczała się znacznie szybciej od gęstego, nietłustego, a wręcz owocowo śliskiego nadzienia, co miało swoje plusy i minusy. Zaletą na pewno jest, że to nie za tłusta kompozycja (choć aż taka lekka też nie), ale doszukałam się wady w rozchodzeniu się smaków.

Sama czekolada mleczna to dosłownie ideał takowej, zwyczajnej. Bardzo słodka, ale w pozytywnym znaczeniu, przede wszystkim głęboko mleczna i z nutką kakao. Wpasowała się w całość.

Z czasem spod czekolady zaczynał wychylać się kwaskowaty, owocowy smaczek.
W końcu udało mu się wywalczyć znaczące miejsce, ale osiągnął to w połączeniu z silną pudrową słodyczą, którą mają wszystkie owocowe Labooko i która w dużej mierze jest białoczekoladowa, ale właśnie w połączeniu z owocami zawsze kojarzy mi się z pudrowymi cukierkami.

Na szczęście także smak owoców był tu bardzo, bardzo mocny i soczysty. Właśnie: owoców, bo nie było to tylko i przede wszystkim mango. Owszem, było je czuć bardzo wyraźnie, ale jego charakter został mocno zabarwiony cytryną, a więc jej kwaskiem. Oprócz dość silnej słodyczy, ganasz był bowiem naturalnie, soczyście kwaśny. Pod koniec właściwie miałam wrażenie, że cytryna zrobiła się wyraźniejsza niż mango, bo do kwasków dołożyła się także nutka jogurtu.

Na końcówce czekolada mleczna jakoś w ogóle odeszła w niepamięć, pojawiła się za to przyjemna, ale nie za silna, sugestia chili (żadna ostrość, a jedynie sugestia). Przyjemnie wyszło to z cytryną, ale i tak wolałabym, żeby np. chili było o wiele silniejsze, a cytryna słabsza, bo aż taki kwasek nie pasuje mi do mango - dojrzałe owoce są w końcu bardzo słodkie.

Pozostawszy z posmakiem cytryny i odrobinki mango oraz czekoladowej słodyczy, uznałam, że wolałabym o wiele większą ilość mango, bez dodatkowego "wyrównywania" smaku cytryną i słodzidłami. Ta czekolada w gruncie rzeczy była smaczna, nie było w niej smakowej przepaści między przesłodzeniem a kwachem, na jaką trafiłam w Raspberry with Lime, ale miałam wrażenie, że jak na czekoladę z mango-nadzieniem, tego mango to tutaj tak jakoś... za mało.


ocena: 8/10
kupiłam: foodieshop24
cena: 16 zł
kaloryczność: 505 kcal / 100 g
czy znów kupię: nie

Skład: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, puree z mango, pełne mleko w proszku, miazga kakaowa, syrop glukozowy z cukru inwertowanego, suszone mango, mleko, jogurt w proszku z odtłuszczonego mleka, orzechy nerkowca, koncentrat soku cytrynowego, lecytyna sojowa, proszek cytrynowy (koncentrat soku cytrynowego, skrobia kukurydziana, cukier), słodka serwatka w proszku, sól, kurkuma, wanilia, pełny cukier trzcinowy, chili "Bird's eye"

8 komentarzy:

  1. Mnie pozytywnie zaskoczyła, najczęściej podchodzę z dystansem do owocowych tabliczek, ale z tej byłam zadowolona. Przypominała mi tartę z mango. Tylko mleczna czekolada mi tu nie pasowała xD Może gdyby kwasek był mniejszy, albo dodatek nerkowców większy...Albo kuwertura biała :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, tylko nie biała! Tarta z mango? Rzeczywiście chyba coś w tym jest, a jako że właśnie tart nie lubię... mnie pozytywnie nie zaskoczyła. :P

      Usuń
  2. Oj jadłabym! Kocham wszystko co z mango ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mangosy! <3 Oby jak najwięcej naturalnych rzeczy z nimi!

      Usuń
  3. Bardzo często robimy taki deser z mango i tofu, jest pyszny pod warunkiem, że mango jest bardzo dojrzałe inaczej deser jest mdły. W czekoladzie tym bardziej powinno się zadbać o bardzo wyraźny smak mango a nie dodawać jeszcze multum innych składników neutralizujących jego smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofu parę dni temu jadłam w sushi i jakoś mi nie pasowało, choć wcześniej neutralnie do niego podchodziłam, więc teraz na taki deser bym się nie skusiła. Mango lubię także niezbyt dojrzałe, każde, dlatego też uważam, że nie potrzebuje ono wielu dodatków.

      Usuń
  4. No i proszę, muszę się z Tobą zgodzić. Też wolałabym tę czekoladę bez cytryny, z samym tylko mango. Mleczna polewa na ogromny plus, bo deserowych Zotterów nie lubię. Słodko-kwaśne połączenie jest rewelacyjne, jeśli odpowiednio wyważone i dobre jakościowo. Kwaswk nie może być kwachem, a słodycz cukrowością.
    Tabliczkę sobie podaruję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozumiem, jak można nie lubić ciemnych Zotterów... jeszcze żaden ciemny, niezależnie od zawartości kakao, mnie nie zawiódł (mówię o samej czekoladzie, a nie o nadzieniach).
      Myślę, że się nie zawiedziesz.

      Usuń

Moderacja włączona, żeby nie było problemów z weryfikacją obrazkową.